مقالات

راز عُشـــــاق ، پوستی شـــاداب

“راز عُشـــــاق ، پوستی شـــاداب”

از زمان های قدیم،زمان لیلی ها منیژه ها شیرین ها آیدا ها همه و همه عشاق میگفتن پوست خوب زیبایی عجیبی میاره و زیبایی عجیب،عشقی عمیق!!!
البته که عشق روح رو میشوره و برای شستشوی پوست باید از پاکسازی و فشیال پوست استفاده کرد!
جالبه اصن مهم نیست توی چه سنی باشید و تو چه جایگاهی اولویت هممون داشتن یه پوست با طراوت و شادابه که بهمون اعتماد به نفس کافی رو بده!
در حقیقت شما برای پوستی شاداب میتونید با روش های درمانی و فشیال حرفه ای صورت و پاکسازی عمیق پوست، منافذ باز را تخلیه و از جوش های صورت جلوگیری کنید و حتی مانع پیری زودرس (با افزایش جریان خون در صورت) و درخشش و شادابی هر چه بیشتر پوستتان شوید!
حالا اگر یک درصد دسترسی شما برای فشیال حرفه ای محدوده و هزینه اش براتون زیاده میتونید پاکسازی پوست رو از منزلتون شروع کنید!

مراحل پاکسازی صورت به ترتیب :

1-پاکسازی

2-لایه برداری

3-ماسک صورت

4-مرطوب کننده یا سرم

مرحله ۱:

برای انجام پاکسازی در مرحله اول، بخور دادن ضروریست چون منافذ پوست باز میشه و آلودگی از منافذ خارج میشه. اگر مایلید تو خونه پوستتون رو بخور بدید ۲ لیوان آب و ۱ قاشق غذاخوری بابونه رو روی حرارت بجوشونید. وقتی جوشید، صورتتون رو در معرض بخار آب قرار بدید و روی سرتون یک حوله بذارید. معمولا برای پاکسازی پوست در منزل لازمه تا پوستتون به مدت ۲۰ دقیقه بخور بدید. در این مرحله منافذ پوست باز شده و دانه های سر سیاه از زیر پوست نمایان میشه. دانه های بزرگتر رو میتونید به کمک انگشتان خارج نمایید. هنگام خارج نمودن دانه ها دقت نمایید که کاملا می بایست این دانه ها خارج شوند. تا رسیدن به ریشه سفید عملیات تخلیه را ادامه دهید.

مرحله ۲:

در این مرحله نوبت به لایه برداری میرسه. در پاکسازی پوست هدف این است که بتوان سلول های مرده رو از روی پوست جدا کرد تا پوست شاداب تر به نظر برسه. حتی شما می تونید از مواد طبیعی موجود در منزلتون یک لایه بردار قوی تهیه کنید. برای این مورد می تونید یک موز رو به خوبی له کرده و به همراه یک چهارم لیوان شکر و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و یک چهارم قاشق غذاخوری ویتامین E پودر شده با یکدیگر مخلوط کرده و روی پوست به صورت دورانی ماساژ بدید. در زمان پاکسازی و مخصوصا لایه برداری پوست فشار زیادی به پوست وارد نکنید و فقط ماساژ دهید تا سلول های مرده از پوست جدا شوند.

مرحله ۳:

پس از لایه برداری نوبت به ماسک صورت میرسه. برای این مورد لازمه تا ابتدا یک ماسک خانگی متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید و سپس بر روی پوست خود قرار دهید تا پاکسازی صورت تکمیل شود.

مرحله ۴:

در مرحله چهارم از پاکسازی صورت در منزل نوبت به استفاده از مرطوب کننده ها میرسه. یک مرطوب کننده خوب ، می تواند در جلوگیری از چین و چروک صورت به خوبی عمل کرده و آب و رطوبت مورد نیاز پوست را تا حدودی فراهم سازد.
در نظر داشته باشید که اگر پاکسازی صورت را در منزل انجام می دهید از مرطوب کننده های سبک استفاده نمایید. اگر احیانا استفاده از مرطوب کننده را فراموش کنید، باعث بی اثر شدن تمام مراحل قبل میشود زیرا پوست سریعا چربی تولید کرده و تمام منافذ باز پوست مسدود می شوند.

در پاکسازی پوست در منزل این نکات رو رعایت کنید:

حتما ابتدا به طور صحیح تمام آرایش خودتونو پاک کنید

به هیچ وجه از صابون برای پاکسازی صورت استفاده نکنید

برای پاکسازی صورت حتما از آب ولرم استفاده کنید

از تمام دستتان برای پاکسازی صورت استفاده نکنید

می تونید از پاک کننده‌های الکتریکی هم استفاده کنید

علاوه بر صورت گردن خودتون رو هم پاکسازی کنید

بلافاصله بعد از پاکسازی صورت صورتتون رو با حوله تمیز و نرم خشک کنید

با استفاده از تونر PH پوست خود را متعادل کنید

” تاپ استایل ” پوستی شاداب و پر انرژی رو برای شما خواستاره تا تجربه شیرینی از پاکسازی روح و پوستتون رو داشته باشید

به قلم پ.نون

دیدگاهتان را بنویسید